Saturday, September 29, 2012

Pra - Diploma UTHM, Johor :)





Persediaan Diploma, UTHM Johor.
Bermula 16 Jan 2011. Pelaja lepasan SPM diterima untuk menyertai program Persedian Diloma untuk pertama kalinya. Kami adalah batch pertama yang menyertai program ini. Program ini adalah persediaan untuk pelajar sebelum mereka melangkah masuk ke alam Diploma sebenar. Mata pelajaran yang diambil adalah Sains Kejuruteraan (Fizik dan Kimia), Algebra, Kalkulus, Presentation, IT dan Listening and Speaking.

Sepanjang 4 bulan di sana, kami di jaga oleh akak-akak dan abang-abang mentor yang tersangatlah ohsem ! Hehe. Mereka sangat mengambil berat tentang kami dan sangat friendly. Kalau ada masalah jee refer jee kat dorang. Kalau dorang boleh tolong, dorang tolong. Biasanya dorang mesti tolong punya. Hehe.

Lecturer-lecturer kat sini semua best-best. Ohsem ! Hehe. Dorang ajar ktorang sampai ktorang paham. Tapi aku paling suka bila kelas Presentation. Wahh, memang betul-betul best. Haha. Dia ajar kita camne nak bercakap di depan orang ramai. Biasalah kan, kalau dah melangkah ke alam universiti sebenar kita tak boleh lari dari buat presentation. Kebanyakkannya subjek ada presentation. Kelas nilah yang banyak membantu aku untuk lebih yakin ke depan dan bercakap di depan orang ramai. Tak kisahlah dalam situasi apa punn. Memang syiokkkk ! :D

Subjek Algebra dengan Kalkulus pulak sebagai intro bagi subjek Matematik Kejuruteraan kalau dah masuk diploma nanti. Memang untunglah, dah belajar dulu sebelum pelajar diploma yang lain. Hehe. *bangga kejap :P* Haha. Tinggal cover sikit-sikit jee yang belum belajar tu. 

Konklusinya, program Persediaan Diploma, UTHM ni memang best. Ohsemm ! Hehe. Dapat mengisi masa lapang lepas SPM tu dengan benda yang berfaedah camni. Lagipun program ni menjamin pelajar mereka untuk buat diploma di sini. Dengan syarat mendapat CGPA 2.0 and above. Alaa, senang jee nak dapat 2.0 ni. Hehe. Belajar main-main punn boleh dapat. Haha. Tapi janganlah main-main, kena serius even persediaan diploma jee. :)


Time kat Melaka. Lecturer subjek Listening and Speaking bawak jalan-jalan. Hehe. Bukan jalan-jalan sebernarnya, ada misi yang harus diselesaikan. Cewahhh. Haha. Sambil menyelam minum air. Kann :)


Dengan lecturer IT :)

Okay, tu saja entry kali ni. Assalammualaikum. Adiosss :D




No comments:

Post a Comment